En statssekreterare i USA för att försöka rädda en av svensk industris basnäringar. I alla fall en viktig del av dessa. Den frist som GM:s styrelse gav SAAB kan knappast tillskrivas vår regering. Eller? Ja, till TT/ DN säger Maud Olofsson:
det är bra att vi har lyckats övertyga GM om att de ska pröva de intressenter som nu finns och att vi har vunnit en del tid.Mona Sahlin finns på plats i Trollhättan. "Räddaren Olofsson" ska väl dit? Det är i alla fall oppositionen som står för de offensiva förslagen, så mycket jag har sett. Idag är Sahlin tydlig om stöd till SAAB. De rödgröna bloggar om fler jobbförslag.
Ärligt talat, oavsett om vi tycker olika i sak om stöd till företag. (S) lägger i alla fall förslag och reagerar över de hot som finns. Jag saknar förslagen från den regering som styr. Har du sett några? Det lät annat förra året. Ett stödpaket presenterades. och bloggades också om. Nu är det skarpt läge, då pratas det bara.
Kd skrev exempelvis förra året:
– Regeringens stödpaket på 28 miljarder kronor till bilindustrin innebär att regeringen tar kommandot och ger fordonsindustrin förutsättningar att tillverka bilar som folk vill ha och motsvarar de krav en hållbar framtid ställer.Maud Olofsson framhöll:
– Staten ska vara aktiv men inte äga, underströk Maud Olofsson.Det var som sagt ett år sedan.
Fler bloggar på NetRoots.
Martin Moberg, Peter Högberg,
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, saab, trollhättan, GM, regeringen, maud olofsson, mona sahlin