fredag 4 december 2009

Arga pensionärer på G inför valet

(foto Åke Allard)

Det har bubblat av ilska ganska länge inom väljargruppen "pensionärer". När regeringen har tillämpat sin "jobblinje" har det inte bara gått ut över sjuka. Också den som har jobbat ett helt liv och nu gått i pension har fått en känga utifrån tesen: "det är fult att inte jobba". Om detta och om (S) löften till pensionärerna skriver Thomas Östros idag på Brännpunkt. Regeringen, Anders Borg och Fredrik Reinfeldt bör läsa inlägget. Arga pensionärer inför ett val är INTE att leka med.

Fler bloggar på NetRoots.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flygskatt 2x1200x2 =4800:-
Bensinskatt: 3000:-
Elpriser: 2000:-
Något av set som de rödgröna lovar pensionärerna.
Vi är inte dumma, tro inte det.

Anonym sa...

Anonyms kommentar var tänkvärd, men pensionärerna hör snarast till dem som drabbas minst av dessa skattehöjningar, som väl är till inte minst för att klara pensionärernas välfärd, kom ihåg det!
.
Thomas Östros´artikel var utmärkt, jag har alltid respekterat honom och åtminstone för mig framstår han han som sossarnas naturliga partiledare. Låt oss inte spela "Kejsarens Nya Kläder". När Munlädret Wetterstrand utklassar Mona Sahlin med 4-1 som statsministerkandidat i väljarkårens ögon har sossarna definitivt ett problem; och ett dilemma man naturligtvis INTE borde ha försatt sig i från början. Också detta vet vi allihop.
.
Personligen finner jag det svenska landskapet gemomgår en så omfattande bävning att grundståndspunkterna måste omvärderas snabbt, bestämt och radikalt. Inom oppositionsblocket finns säkert många ärliga krafter, men över dessa ligger ett dödande lock effektivt representerat av partiledarna, som alla gör allt för att dra uppmärksamheten från våra livsavgörande plånboksfrågor. Dagens nyhet om mig, således: jag rekommenderar människor att rösta på Sveriges Kommunistiska Parti. Jämte Piratpartiet. Mitt förhållande till Sverigedemokraterna svalnar kraftigt efter all cykeltur kring den folkliga islamofobin. En hel svärm nytt från mig i dag på Newsmill, välorganiserad genom hypertext.

- Peter Ingestad, Solna

Anonym sa...

Nix, är inte en arg pensionär inte mina bekanta heller. Att arbeta kostar, jag unnar de som jobbar ihop våra pensioner lägre skatt. Mina utgifter resor mm minskade med 10000 direkt efter pensioneringen. Däremot bävar man för den röriga oppositionen, låt de vara där de är.
En tant med låg pension.

Anonym sa...

För att Socialdemokraterna ska kunna vara trovärdiga när det kommer till pensionärerna måste man först svara när ni tänker betala tillbaka de 258 miljarderna Göran Persson stal från ATP fonden.
-"Krona för krona ska betalas tillbaka".

Jag har ställt frågan till Veronica Palm otaliga gånger utan att få svar.

/MvH John W