tisdag 15 december 2009

Borgfreden slut om den nu fanns: Mona utmanar (m) på debatter



[uppdaterad]
Ser
att Mona Sahlin utmanar moderaterna på debatter. I ett Youtubeklipp uppmanar hon också de lokala partivännerna att rycka tag i lokala moderater. Skillnaderna i politiken mellan S o M ska bli tydliga inför valet. Eller kanske mer rätt sagt: ännu tydligare. Som Mona säger i klippet: "Nu börjar jobbet".

- Johan på S-buzz har också bloggat, liksom Karin Bergh och Peter Högberg som också nämner den i en demokrati märkliga borgfreden. Fredrik Petterssons inlägg om Schlingmanns veckobrev som kom i min inbox för en stund sen kan läsas som inspiration.

- Fler blogginlägg på NetRoots och Politometern.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, nu börjar jobbet som Mona säger - så känner jag också. Den här valrörelsen ska jag engagera mig mer personligt tillsammans med en god vän.
Förressten Peter, jag måste säga att jag verkligen älskar Strängnäs med omnejd, där jag tillbringade alla 90-talssomrar. Det finns knappast godare jordgubbar eller mer solsken någon annanstans i Sverige.

Anonym sa...

Varning för den psykiatriska kliniken vid Danderyfds Sjukhus!