lördag 26 december 2009

2009 i rubriker pá ""...rätt att tycka"

Jag hoppas att du har sett och hunnit läsa min árskrönika. Sen kan förstás det 2009 som har gátt beskrivas pá helt andra sätt. Här ett försök att lista Árets händelser här pá bloggen: om 2009 i rubriker av det jag skrivit om, borde ha skrivit om eller annat som berör det ár som har passerat.

Árets
...antiklima(t)x... Förstás det misslyckade klimatmötet som jag bloggade mycket om.
...scoop....i meningen att jag (tror) att jag var bland de första bloggarna att ta upp det, handlade om Michael Jacksons död och i slutet av áret om GM:s beslut att börja avveckla SAAB.
..flopp..ägnade jag nágra inlägg till: Göran Hägglunds försök att ge bilden av sitt parti som "verklighetens..."
...längsta inlägg..handlade om omskärelse av pojkar i landstingsregi eller ej...
...gryningskamp...har i hemlighet utspelats mellan mig och Johan Westerholm. Ibland "postade" JW före mig  :-)

...känga...gav jag till (mest tänkt till) bloggande partivänner som inte riktigt förstátt att blogga ocksá är att länka till andra...Kängan fár fortfarande vara i funktion.,..
...samordnare....är förstás Johan Ulvenlöv...som dagligen jobbat med samordning av NetRoots men som
under áret ocksá bidrog till att en partikongress blev en bloggkongress..
...bävning..som borde varit ännu mer skakande för de styrande handlade om jobben och skillnad mellan vallöften och verklighet.
..siffror...var förstás de raderade, utbytta och varierande som Alliansfritt Sverige avslöjade alliansregeringen med.. Jag bidrog här...

...miss....Hade fel e-postadress inlagt pá Bloggportalen sá jag missade juryn till Stora Bloggpriset.
...obloggade händelse...blev (nästan) valet till kyrkan i september...
...áthutning...fick jag i ett privat e-mail frán kommunledningen i Huddinge för ett inlägg om beskedet att man inte vill teckna avtal med Migrationsverket om mottagande av flyktingbarn. Inlägg pá den ("lága") niván ville de styrande inte se fler gánger.
...bloggportaler....som dök upp: NetRoots för progressiva bloggare och Politometern i slutet av áret.

Kolla bloggar via NetRoots och Politometern

Intressant?

1 kommentar:

Johan Westerholm sa...

Peter

:D men glöm inte att du vann gryningskampen, respekt! Men jag ger inte upp, har idag köpt en bättre väckarklocka....

Återigen, bra jobbat och ordningen inte helt i oordning eftersom du bloggar på distans nu. Första dygnet var dock lite rörigt....

:D

Mvh

Johan