måndag 16 november 2009

Min fråga fick ett svar: Statsministern är nöjd!

Twitter skrev jag i morse ner en liten försynt fråga efter mitt inlägg om Vattenfall. Under natten hade tydligen frågan diskuterats intensivt för det var tidigt i morse som regeringen tvärvände igen. Efter igen. Förutom blogginlägget "twittrade jag till" frågan: Vad säger statsministern?

Tack vare konkurrentbloggen Alliansfritt Sverige, (länk förstås: här) ser jag att Reinfeldt faktiskt har kommenterat, i Dagens industri. Statsministern är i och för sig inte "exakt insatt i de diskussionerna" men vågar ändå uttrycka nöjdhet "tills annat sägs".

Reinfedt vet förstås förutsättningarna. Det är väl kartlagda av medier och förstås, i mer blygsam skala, på min lilla blogg. Bland annat gäller det att regeringen redan i mars hade en företrädare med på det sammanträde med Vattenfalls styrelse där information lämnades om Vattenfalls åtaganden och risker vid en eventuell olycka.

Det är inte helt orimligt att detta "nöjdhetsindex" på näringsministern också kommer att stå statsministern mycket dyrt.

Fler bloggar på NetRoots
.

Intressant?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Britta Sethson sa...

Han verkar inte ha så höga krav på sina stadsråd fredrik

det går an att ljuga svenska folket rakt upp i ansiktet. sen säga att vad som helst kan inte luftas.

han är nöjd med det lilla