tisdag 4 maj 2010

Neggo-alliansen och Mystery Train



[uppdaterad] Var en vända till köket och bara kände...MÅSTE uppdatera inlägget om "neggo-alliansen". Helt obegripligt av "rådgivare" att ge idén om "Nej-löften" till sina partiledare....

Reinfeldt och gänget tågturné. Jag hör moderatledaren i Rapport:
Vi är dom som är bäst på jobben. Det tror jag människor har sett.
där kan valrörelser slå snett. Man lever sig in i sig själv och i de egna idéerna och övertygelserna. Det är lätt att tappa fokus: alla lever inte i samma politiska verklighet. En del i Sverige lever i arbetslöshetens krassare vardag. Jag undrar hur deras tankar går när de hör moderatledarens analys.

Som
ett svar på de rödgrönas budgetförslag i går ger nu de borgerliga några vallöften. Så illustrativt det blir. Det är nio löften till väljarna om vad partierna INTE ska göra. Det är i sig ett högst tveksamt sätt att driva politik. Det är alltför lite drömmar, alltför lite framtid och alltför mycket neggo.   

resa genom Sverige är dom, trots allt, i det trygga SJ, lett av förre moderatledaren Adelsohn. Kanske kupéerna kan inspirera de allierade att skriva ihop sig om mer framåtblickande mål. Jag noterade dock ett av "neggo-löftena som jag ska hålla ett särskilt öga på framöver:


- Att inte riskera statsfinanserna genom ofinansierade utgiftslöften

Det löftet har brutits förr.


- Johan Westerholm, Thomas Bodström, Annarkia, Signerat Kjellberg, Johan Ulvenlöv. Martin Moberg,
Rasmus Lenefors, Läs också Krassmans kommentarer till de nio "vallöftena"
Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern





Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,