onsdag 26 maj 2010

De tar över i Huddinge efter valet!


Hittade ett kort på Facebook som jag tyckte om att sprida till världen. S-kandidaterna till fullmäktige i Huddinge som passande nog fotograferades första maj. Ett bra gäng med en bra politik för Huddinges invånare. Ett gäng kandidater som både är erfaret och förnyande. Men måste ändå betona förnyandet i meningen "yngre till ålder, eftersom Huddinge enligt uppgifter som har nått mig". I Stockholmsregionen lär det där med ungdomsrepresentation se ut så här. Huddinge...bäst! ()

Kandidater födda 1976 eller senare som skulle komma in om S får lika många mandat som i valet 2006  kommuner med + 20%

 Kommun  Mandat 2006  Andel under 35  på valbar plats
 Huddinge  19  36,8%
 Ekerö  7  28,5%
 Solna  16  25%
 Upplands-Väsby  16  25%
 Sigtuna  21  23,8%
 Sundbyberg  17  23,5%
 Nacka  13  23%
 Stockholm  27  22,2%
 Södertälje  23  21,7%
 Botkyrka  25  20%

Rubriken är förstås optimistisk men så ska det vara. Några tips om hur du kan följa vårt arbetare för "Möjligheternas Huddinge".

* Kolla min kandidatsida på Facebook. "Gilla gärna" ! :-)
* Kolla min "vanliga" profilsida på Facebook
* Sätt fart på debatten om sjukvårdsfrågor på "Vårddialogen".
* Följ mig på Twitter.
* Kolla in mina trevande försök att göra film på Bambuser.
* sist men inte minst: Läs min blogg...men dit har du ju redan hittat...

Annat:
- Läs mer om S-politiken för Huddinge på vår hemsida. Eller kolla på gruppsidan på Fbook.
- Läs fler huddingebloggar som skrivs av ex. Emil Högberg som nu har börjat blogga som NetRoots-bloggare. Jag ser förstås fram emot många "tunga" inlägg av Emil. Fler (S)-märkta Huddingebloggare finns: Natalie Sial, Yossi Sigal, Leffe Nyberg (på ny bloggportal) . Fler kommer garanterat!

Från
andra partier: Huddingeperspektiv av Mp, Malin Danielsson, fp, Kalle Henriksson, Kd, Amanda Brihed, Fp, Eylem Delen,  fp, Christian Ottosson, c,

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,