söndag 27 juni 2010

Springer Stockholm Marathon 2011 - och slutar röka







Vissa
saker ska man inte smyga med. Okey att det passar för några. Men ett visst publikt tryck trivs jag med. Av den anledningen skapade jag nyligen en "fan"-sida på Facebook, allt för att söka support för två utmaningar: Att den 31 decemberg 2010 sluta röka. Att den 28 maj 2011 springa Stockholm Marathon.

Nu är vare sig marathon eller sluta röka en "ny grej". Jag sprang Stockholm Marathon 1998 på 4.22. Utan att vara dödstrött. Därutöver har jag sprungit 2 Lidingölopp, som jag dels tycker är roligare men också en större utmaning. Sitter formen för maran 2011 så springer jag också Lidingöloppet senare på hösten.

Rökning: har rökt sedan 1984 eller så..med två års helt avbrott och tidvis vissa uppehåll. I det här, nu tillkännagivna projektet ingår rökstopp. 31 december 2010 för att få en viss effekt inför maran. Då är det slut!


Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Catrin sa...

Modigt att gå ut offentligt med att sluta röka, men som jag känner dig kommer du att lyckas galant.
Lycka till med båda projekten.
Catrin

Peter Andersson sa...

Tack, Carina. Jag tyckte att offentliggörande kunde vara en bra press...Och kanske nödvändig...

:-)

p