onsdag 3 februari 2010

Reinfeldt stryker skattesänkningar?

Till medier säger sig moderatledaren nu svänga i synen på vad som är viktigt. Att kompensera grupper som pensionärer sägs plötsligt vara eftersträvansvärt och fortsatt sänkta skatter får komma längre ner på prioriteringslistan. Det finns i sak inte något att invända över. Att fortsätta skattesänkningsvägen utan att hela tiden kopplas till den välfärd de ska betala var redan från början fel spår.

Frågan är vad det leder till för slutsatser om man synar den hittills förda argumentationen. Reinfeldts försvar har varit att skatterna framöver måste fortsätta sänkas för att fler jobb ska skapas. Inget av detta har visat sig fungera i praktiken. Men moderaterna har vidhållit linjen. Jag hoppas att fler än jag framöver kommer att rota efter bra citat av det valutspel som moderatledaren nu plötsligt gör. Opinionssiffrorna rockar moderaterna?

Fler bloggar- Röda Malmö, Röda berget om att Reinfeldts utspel är en fusköverenskommelse

 - Fler blogginlägg på NetRoots och Politometern.
Intressant?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med högskattepolitiken och och allt vad det innebär, braindrain, hög arbetslöshet, främlingsfrämlighet osv.
Efter 5 års studier på högskola valde jag arbete framför arbetslöshet, jag tog steget och flyttade från Sverige.

Utlandssvensk sa...

Judarna flyr från Malmö, Peter. Din partikamrat i staden uttalar sig på ett sätt som uppenbarligen lägger skulden på judarna. Låter det bekant från en annan tid? Vad har du att säga? Stöder du Reepalu?

Här är ett brev till Reepalu från en jude i Malmö som känner att han inte kan låta sin lilla son växa upp i staden.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/01/29/vilken-r-v-r-framtid-i-malm-ilmar

Anders sa...

Anonym och utlandssvensk:

Imponerande att skriva från svenska IP-adresser när ni bor i utlandet. Fast ni är väl egentligen bara troll...

Utlandssvensk sa...

Ja du, Anders,

Jag är inte så teknisk men alla bloggar som har "live traffic feed" visar en Schweizisk flagga när jag kommer dit.

Men visst, betrakta mig som ett troll om du vill. Vad ser du själv när du tittar i spegeln? Vad såg de tyskar som tillät judarna att fördrivas utan att säga ett pip?

Utlandssvensk sa...

Om du tittar på din egna "live traffic feed" klockan 08:08:51 ser du själv att jag sitter i Schweiz.

Alla kan vi göra misstag men eftersom du lät påskina att jag ljög angående det faktum att jag bor i utlandet vore det treligt med en ursäkt.

Anonym sa...

Inte snacka om(fp)Jan Björklunds lilla utspel i Söndagsdebatten,som inte riktigt kunde förstå att Socialdemokraterna var för ROT-avdraget,men att man inte fick ROT-avdrag till fönsterputsning.
Men snälla Björklund ROT;står för renovering,ombyggnad och tillbyggnad.Står inget om någon fönsterputsning och skall heller inte göra det!

Lars