måndag 26 juli 2010

Förbättring med förhinder - om teknik och bloggande

Överst till höger på min blogg har jag lagt in en ny widget för mitt nya system för kommentarer. Jag har haft "mentalt svårt" för bloggers kommentarssystem vilket jag tyvärr vet att några..har märkt....
I ambitionen att utveckla systemet har jag efter strul med koden till Discus i stället valt IntenseDebate. Ser bra ut men bara ett problem: Jag klickade "visa kommentarer i gamla inlägg" men tyvärr. Efter installationen är rubbet av kommentarer borta.

Avsikten är alltså att förbättra och ge mer funktionella möjligheter för debatt. Det har inte börjat bra...men det bara SKA grejas!


Uppdatering: Notera också att i varje inlägg finns nu den här: Som alltså gör att inlägget är möjligt att e-posta, blogga om, twittra om och köra ut på Fb.

Uppdatering 2
: Gick tillbaka till IntenseDebates installationsdel och noterade att mina två alternativ var: Och jag flyttade från det rekommenderade till...den nedre. F-n vet vad jag kan göra med kommentarer före ikväll.. om de nu finns någonstans..

1Display Intense Debate Comments on:
Only on posts without comments.
This will override the default comment system on your blog, and replace your previous comments. This is beneficial if you want to import your old comments.



Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,