onsdag 5 januari 2011

Jag och Svenskt Näringsliv

För en tid sedan gjorde jag en liten enkät på min blogg. Det var efter "Primegate" och så ett inbjudningsmail från Svenskt Näringsliv till en lunch om tillväxtpolitik. Det där, kände jag, kunde vara känsligt. Jag bestämde mig för att fråga dig som läsare. Idag när jag tar bort "omröstningen" ser jag att frågan har besvarats av många. Av hela 258 svar tycker 15 procent att mitt deltagande skulle vara likställt med en ny "Primegate". I övrigt ger ni klokt nog rådet att jag har något att ge och allra flest, 42 procent, att jag är klok nog att bestämma själv.

Hela resultatet av omröstningen:

Ja, självklart. Du har något att ge
  58 (22%)
 
Ja, självklart. Maten är gratis och kapitalet betalar!
  51 (19%)
 
Nej! Vi vill inte ha en PRIME PR 2 -skandal!
  40 (15%)
 
Du, Peter, är klok nog att bestämma själv
  109 (42%

Jag tar med mig det här i min kommande dagsplanering och känner stöd för den linje jag väljer. Min utgångspunkt är att socialdemokratin och socialdemokratiskt förtroendevalda har en skyldighet att delta i samtal om politik och samhälle med olika "aktörer". Huruvuda en enkel sallad eller smörgås gör att en gräns för moralen passeras är förstås en grannlaga bedömning. Om jag deltar kommer förstås ett blogginlägg att redovisa vad jag upplevde. Här hemlighålls inget....

Fler som bloggar i ämnet:
- Cecilia Dalman Eek, HBT-sossen,

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,