söndag 16 januari 2011

En blöt och slaskig runda

Jag avskyr löpband. Därför skulle inte det inte heller en dag som den här varit tänkbart att byta ut löpning ute till förmån för ett "redskap" inomhus. Även om det är snöblasksfritt och varmare därinne. Men trots aversioner mot detta löpband tänkte jag ändå tanken idag. Det var regn. Det var 8 kilometer snöslask. Det var mycket snöslask! Det var bitvis mycket isigt. Mer kanske en träning inför Tjurruset än det Lidingölopp jag försöker förbereda mig för. Men trots detta är det härligt att springa.

Denna 16 rökfria dag har jag än en gång ersatt nikotin med löparendorfiner. Det känns verkligen inte fel!

Tiden då?
Ja, jag vägrar påbörja löpträningen med att stressas av tidtagning. Redan James Fixx skrev "löparnas bibel" om hur tidtagande löpare "tenderar att bli stressade själar". Nu kommer det inte att dröja innan jag börjar med mer exakta tider, säkert också kilometertider, säkert också nogrannt nedtecknade för att hålla koll på utvecklingen. Men jag vill inte blir stressad av det.... Och tiden idag höll jag trots allt koll på, i grova drag. Finns på min profil på FunBeat......

Fler bloggar om löpning:

- SvD Maratonbloggen - Petra Månström
- Min FunBeatsida. Dagens runda 8,42 km.
- Samuel Sandberg - politikbloggare som också ska springa....Även Michael Granstedt
- Löpning och livet.
- Frida i Berlin.
- Löparmix: Tommy Fransson
- Att springa är att leva
- Marres Marathon


Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , ,