lördag 27 november 2010

Huddinge klara med S-laget

dagens medlemsmöte blev den socialdemokratiska laguppställningen i Huddingepolitiken klar för mandatperioden. Det blev ett skifte på topposten som gruppledare för (S) genom valet av Emil Högberg. Lösningen innebär lite av nytänk i form av "delat ledarskap". Ann-Marie Högberg valdes som vice gruppledare där uppdelningen är Emils ansvar för "välfärdsfrågor", integration och demokrati och Ann-Maries för "samhällsbyggnads- och näringslivsfrågor. Ett grattis till de båda och också ett grattis till Huddingeborna som genom valet lär få se ett offensivt oppositionsparti framöver.

Min egen roll de kommande åren blev också klargjord efter att jag fått förtroendet att vara gruppledare i miljönämnden. Tillsammans med övriga partivänner i nämnden hoppas jag kunna lyfta vår miljöpolitiska profil och stärka vår trovärdighet när det gäller hållbarhetsperspektivet. Jag tackar också för förtroendet att få återkomma i styrelsen för HUGE Fastigheter, där jag en tidigare period var vice ordförande i styrelsen. Jag är ju sedan länge engagerad i bostadspolitiska frågor. Samtidigt påverkas de flesta av de miljömål vi har satt upp av vårt boende, en spännande och viktig koppling om miljöarbetet ska fungera i praktiken.

Övriga "kända" huddingebloggare som valdes till uppdrag idag: Yossi Sigal, miljönämnden (ers), Leffe Nyberg, samhällsbyggnadsnämnden (ers),  Natalie Sial, gruppledare i kultur- och fritidsnämnden, Victoria Brikho, ledamot i gymnasienämnden.


Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern

Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,