måndag 9 mars 2009

En klockren analys av socialdemokratiskt ledarskap

Aftonbladets artikel/spekulationer "Sviken av sina egna" berättar historien om en krets kring Mona Sahlin som på olika sätt har försökt lägga krokben för henne och partiet. Inte oväntat används artikeln som en av många för att försöka försvaga socialdemokratin. Jag kan hålla med Alexandra Einerstam helt och fullt och frågar mig när "kåren" inser att landet har ett nytt styre som borde granskas kritiskt. Det Ab tar upp handlar i någon del om att det förs politiska diskussioner i viktiga sakfrågor. Och vad gäller "krokbensläggandet" kan jag se att det i övrigt är väldigt mycket "före detta " i den utpekade motståndskretsen.

Till dem hör inte en helt underbar skribent (och ledamot och person) som träffar klockrent i analysen! Läs Maryam här.

Läs också Jonas Morian, Jinge, Knuff,

Intressant
? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ingen vidare nivå på detta inlägg, Peter. Det stället där mest föredettingar förekommer torde väl vara i den nuvarande partiledningen. En föredetta partiledarkandidat som partiledare, en föredetta minister som partisekreterare, en annan föredetta minister som gruppledare osv.

Det är för övrigt mycket viktigare för det här landets framtid att socialdemokratin granskas kritiskt - alliansen är ju under alla förutsättningar en parantes:-)

Peter Andersson sa...

tack för reaktion, Peter. Jag ska skärpa mig :)
Man behöver konstruktiv kritik som din.

Även om jag ändå efter prövning tycker att den artikel jag kommenterar är betydligt bredare spridd men betydligt lägre vad gäller nivå. Delar din syn på behov av granskning o debatt. Men går det över till en ständig medial kampanj mot mona som person så blir man bara trött. SÅ upplever jag att trenden är i vissa medier just nu.

/Peter