söndag 12 december 2010

Spräng inte mitt Sverige!

Efter gårdagens sprängning, det som nu definieras som ett terrorbrott av säkerhetspolisen, visar Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa sin vrede och avsky mot våldsdåd på en manifestation på Sergels torg kl 18. (även Möllevångstorget, Malmö

Paroll: Spräng inte mitt Sverige!

PS: Jag publicerar det här inlägget till fullo för att informera om den manifestation jag såg. Men OM jag med publiceringen ökar adrenalinhalten hos en eller annan Sverigedemokrat eller liknande, så ser jag det bara som en bonus...


Mer läsvärt och nya inlägg efter förra länkningen.

- DN från Reinfeldts presskonferens
- SvD från samma presskonf.
- SvD om facebookhyllningar
- Calle Fridén om att visa solidaritet.
- Martin Moberg om ett brutet lugn.
- Roger Jönsson om att tänka till...
- Annarkia om en rädsla som kan slå rot..
- Helen Törnqvist om dumdristighet

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern

Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,