torsdag 23 september 2010

Att förvalta ett förtroende

Till valsammanräkningens trista sidor hör att kommun och landsting räknas sist. Men jag går på valnattsresultatet. Enligt det har jag fått förtroendet att vara ledamot i kommunfullmäktige i Huddinge i fyra år framöver. Enligt samma källa har jag i landstingsvalkretsen valts till ersättare i landstinget. En nedpetning från ordinarie men so what.

I skrivande stund vet jag förstås inte resultatet i form av personkryss. Men jag vill ändå tacka för förtroendet att få företräda Huddinges invånare i fullmäktige och i landstinget.

Med reservationer för att sådant som arbete och personlig situation i övrigt kan förändras vill jag försöka göra mycket i de uppdrag jag har fått. Mer av kontakter med huddingeborna. Dörrknackning från nu. En ökad närvaro på bloggen och facebook med lokala huddingefrågor. Jag vill företräda hela Huddinge. Även om jag står på en socialdemokratisk valsedel så vill jag vara kontaktbar och ha dialog och samtal även för och med dig som inte har röstat på mitt parti. Det finns mycket att göra.

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,