torsdag 8 juli 2010

Regeringsutspel om kommunpengar - Wallström in i valrörelsen

Ser ett par nattliga nyheter värd en kommentar. Den första är helt väntad och faktiskt helt väntad av mig att det kommer på (S) egen dag i Almedalen. Fräckheten börjar bli ett tillåtet grepp i politiken. Regeringen gör halt och stopp med den tidigare skattesänkarpolitiken, i alla fall före valet. Nu ska kommunerna skjutas till pengar. En omvändelse under galgen och resultatet av en press som de rödgröna satte med förslagen i vårmotionen. Det är en välkommen insikt att välfärden behöver resurser, om än ett sent uppvaknande som sannolikt har sin förklaring i valdagen den 19 september. Tyvärr kommer det beskedet samtidigt som rapporter om ökat underskott i statens finanser.

Den andra nyheten är att Margot Wallström lär vara på väg eller kanske redan nu befinner sig i Visby för att delta i valarbetet också i Almedalen. Varje valarbetare behövs" och Margot är...kanon!


Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Att Wallström är en tillgång
för S och Mona Sahlin är klart.
Man kanske kan se henne som en flytväst runt Mona Sahlin nu
nät både förtroende och sympatisörer tycks vara lågt.


Mitt sista inlägg på S bloggar
och din blogg någonsin.
Jag tror Alliansen vinner och
ger mig ut o solen.
För mig blir det SD 19 september.