måndag 26 januari 2009

Medveten moderat-bluff eller klantskalle till webbredaktör?

Blir något förvånad då jag besöker moderaterna i Solnas hemsida. Rakt framför mina ögon blinkar deras snart årsgamla kampanjvinjetter. Jag väntar lite och så dyker den upp. "
Gamla sjukvården, - 2 vårdcentraler, Nya sjukvården +40
Men vänta, tänker jag. Så många var det väl inte? Jag säkrar mina uppgifter ur minnet genom att kolla landstingsrapporten, pressmeddelande från allianspartierna. Samma information på moderaterna i Stockholms stad och läns hemsida som berättar om 20 nya vårdcentraler. (dock väldigt tyst om hur koncentrerat detta är till innerstan)

Det är möjligen en virrig webbredaktör som har missat en ändring. Att kampanjdelen på hemsidan är det mest synliga på sidan förtar lite av trovärdigheten i den tesen. Okunskap? Måhända. Men moderaterna ledare i Solna, Salminen, som också sitter Landstinget borde väl veta?

Om så inte är fallet? Om moderaterna i Solna medvetet har låtit vårens kampanjslogan på hemsidan ligga kvar trots att verkligheten blev en halvering av vårens löfte, från 40 till 20, då blir man orolig för kommande valkampanjer.

Intressant
? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,