tisdag 6 januari 2009

Smygande bloggstart...eller?

Nytt år. Nya löften. Nya ambitioner. En del kommer att förverkligas. Några med lägre prioritet kommer möjligen inte att nå upp till de kvalitetskrav jag faktiskt själv ställer. De alltid så begränsande 24 dygnstimmarna ska ge möjligheter både till privatlivet och kärleken, praktiska vardagsbestyr, linedance och helst nån form av annan fysisk träning. Jobbet kräver förstås sitt: det är dubbelt valår, det är nomineringstider. Partiarbetet måste utvecklas och grunden för valframgångar 2010 ska läggas nu. Det måste verkligen uppta en "enkel partiombudsmans" tid och kraft. Samtidigt vill jag göra goda insatser i de uppdrag där partivännerna har gett mig förtroende. Jag vill gärna få tid till mitt engagemang i miljöfrågor, bland annat genom Naturskyddsföreningens Huddingekrets. Här nånstans fyller bloggandet också en plats. Att berätta om det jag ser, upplever och reagerar på. Att ge en bild av min vardag, med ett huvudfokus på politiken. Men också, ibland, med helt andra perspektiv. Vad det betyder får väl bloggframtiden utvisa.

Du som känner för det får mycket gärna följa mitt bloggande, direkt härifrån, från S-bloggar, från Knuff eller Intressant. Har också i ett försök att tala om att jag finns lagt upp en "fangrupp" på Facebook.
Läs även andra bloggares åsikter om , ,
Följ min blogg med bloglovin