torsdag 22 oktober 2009

Åkessons artikel ger avhopp i SD - avhopparen tror på fler avhopp

Läser nu i AB och DN att SD-politikern Lars-Erik Persson från Falkenberg hoppas av partiet. Han gillar inte den (skrämmande) artikel som partibasen Jimmie Åkesson skrev ihop och som jag tidigare bloggat om.

Avhopparen tror att fler tar samma steg.
Risken är att om främlingsfientlighet sätts i första rummet så kommer partiet att förlora sitt stöd bland vanliga människor. Många aktiva pensionärer är engagerade tack vare äldrevårdspolitiken. Jag är säker på att fler än jag reagerade negativt på den här artikeln.
Bra att fler säger nej!

Även Svd berättar.
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Lena Rosén sa...

Det är just vi vanliga människor som idag pratar som Sd för, även jag som är pensionär. Läs gärna Lotta Grönings inlägg på en blogg som heter newsmill, tror jag. Hon är den enda som jag vet som är s och talar om den misslyckade integrationspolitiken.

Anonym sa...

Stellan B hoppade över till SD från M p.g.a "Tomhylsan" men det skrivs det inte mycket om. Jag begriper f.ö. inte att riksdagspartierna inte vågar ta striden mot islamisterna. Det kommer ta en ända med förskräckelse. Stenkastning och bilbränning är bara början. SD är det ända vettiga alternativet för den som vill känna igen sig i vårt Sverige om 20-30 år.

Nicklas Eriksson sa...

...och ändå kan inte Anonym stava till "enda". Sorgligt.

Anonym sa...

Niklas Eriksson, är islamisterna ett mindre hot p.g.a min felstavning? Vad är det som är sorgligt, kan du vara lite mer precis?

Peter Andersson sa...

Lena
Hela Aftonbladet-artikeln borde visa ganska tydligt att det inte är för "vanliga människor" som SD kämpar.Det är ingen tillfällighet att man föddes ur "bevara sverige svenskt" och hyllar svenska stormaktstider med krigarkungar..typ. Men jag lyssnar gärna om du har andra tolkningar av SD:s politik.

När det gäller "misslyckad integrationspolitik" så tycker jag att det verkligen ska diskuteras. Det som går fel ska diskuteras. Även mottagandet i sig behöver hela tiden tas upp i debatten helt enkelt därför att det bygger på stöd av folk. (jepp. I dagens riksdags är det väl nära på 100 procent som ställer upp på något så när samma grundvärderingar om flyktingpolitiken.

Det är två delar som jag inte tror att "vanligt folk" köper med Sd:
1. synen att andra människor är mindre värda än andra. Och omvänt att en del är "större" än andra.

2. De rena felaktigheterna, halvsanningarna, konstiga "experter" och rena lögner som används. Läs gärna min blogg med inlägg om Sd. Tar tex ett exempel, och kanske det äldsta av SD:s - som jag ser det - medvetna spridande av osanningar. Lena Mellin beskrev det i aftonbladet och handlar om bluffen om äldre med invandrarbakgrund som enligt SD:s rena lögner får "mycket mer än en svensk pensionär som arbetat i sitt anletes svett..."

http://peterlandersson.blogspot.com/2009/10/engagemang-mot-rasism-eller-hellre-ett.html

/p