fredag 29 januari 2010

S-topplistan: Ett grattis och ett tack till silver...


har dagen och kvällen sprungit iväg och jag får först nu tid att skriva om dagens lista: Politometerns rankning av politiska bloggar. Martina Lind berättar mer om listorna här. Ett jättegrattis till Kulturbloggen, förstås. Hade vissa indikationer att just Rosemarie skulle toppa listan. Och visst ska det vara så, säger jag som själv har hennes silverfärgade bok "Alla kan blogga" som ständig inspiration.

Att vara tvåa då? Ja, känns förstås strålande, med alla de reservationer jag alltid har för listor och bedömningar. Länkar, besök, kommentarsfrekvens - en rad parametrar kan bedömas om man vill. Om man nu måste bedöma. Någon har gjort det och visst känns det som en positiv "lön för mödan". Så var det också när jag slog upp veckans Dagens samhälle där jag har fått äran att intervjuas, en trevlighet jag delar med Kent Persson.

Dagens (S)-blogglista får förstås uppmärksamhet. Mary gör en genomgång av de listor som är klara, dvs alla utom moderaternas och totallistan. Peter Soilander, dvs Kd:s bloggstjärna, var övertygad om att jag skulle stå överst. Martina Linds presentation av resultatet finns förstås som bloggpost, och självklart har Makthavare.se en kommentar. Och "coachen" av alla dessa kämpande bloggare, Johan Ulvenlöv, skriver förstås också och är värd sin plats på "top-tio". Strax efter kommer den rödgröna bloggen ångande uppåt. Ett tecken i tiden, möjligen.

1. Kulturbloggen,  2. denna blogg,   3. Promemorian,   4. Alliansfritt Sverige     5. Mitt i steget

Om detta lär vi återkomma i morgon när kvarvarande listor gör kartläggningen av "inflyteserika bloggar" fullständig. (med vetskap om att det finns andra bloggare som inte är kopplade till siten)

- Kolla bloggar via NetRoots och Politometern
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Eva Hillén Ahlström sa...

Jättegrattis till dig och övriga på "toppen".

/Eva

Peter Andersson sa...

Jättetack, Eva!! Och tack för stödjande kommentarer med jämna mellanrum

/peter