onsdag 23 juni 2010

Almedalsbloggande, sociala medier och en politometist nyhet

Det är i slutspurten inför en kortare semester. En av mina tre sommarsemesterveckor tillbringar jag i Almedalen som en semesterfirande bloggare. Med måttliga blogginsatser och mycket semeseterfirande. Ett par mornar blir det tidigare uppgång eftersom jag har nöjet att delta i två aktiviteter. Ett av de är Martina Linds (tidiga) bloggfrukost på torsdagen där politiska bloggares "makt" diskuteras. Panelen på detta Politometer & Almega-seminarium består förutom av undertecknad av Fredrik Federley, Maria Ferm, Mary Jensen, Emma "Opassande" och Ali Esbati.

Martinas blogg finns ett par kommentarer med frågor som några läsare gärna vill att panelen tar upp. Skicka gärna med dina frågor i mitt kommentarsfält också. Vad tycker du borde belysas på frukosten?

Kolla också in JMW:s och Mindparks "Talk Show" om sociala medier som ordnas under veckan.

Ett tredje evenemang på temat sociala medier ska jag försöka gå på. Lärarnas riksförbund ordnar ett seminarium på temat "sociala medier i skolan". Ett spännande och verkligt framtidsinriktat seminarium som jag tänkt använda som inspiration till en motion i Huddinge fullmäktige. Huddinges devis från förr, "Steget före" borde kunna gälla också i de sociala medierna.

Nästa vecka är första semesterveckan. Oaktat detta kommer jag att "ladda upp" inför almedalsveckan med några tankar kring vad som kan, förhoppningsvis, möjligen kommer att hända under veckan. Inte minst utifrån partiledartalen och partidagarna.

Politometern, ja. En nyhet presenterades i går i form av en widget över länkningar till din blogg. Snyggare än Knuffs dito! Kolla in Martinas blogg för mer info. Håller med Jonas Morian om den: "Pretty Sweet".

Läs mer: 

- Jardenberg om politometer-widgeten.
- Facebook-grupp om Almedalsveckan

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,