torsdag 19 november 2009

Mätningar som skakar om...

Det sista jag gjorde igår var att "skriva av mig" om de oroväckande mätningarna om väljaropionen som presenterades i går kväll. Morgonen dagen efter börjar på samma sätt, så också för Johan Westerholm. Denna gång ser jag hos Promemorian att också Novus har en ny mätning. 33,4 för (S), 5,4 för (Sd) och fortsatt ledning för de rödgröna. Miljöpartiet går bra och ligger 9 procent.

Jag fick en liten pik av Bengt Silfverstrand (med flera...) för att vara alltför entusiastisk i kommentarer till mätningar av väljarsympatier. Det har ju blivit en tradition i mitt bloggande, Men visst: en del mätningar vill man mycket gärna glömma. Om det gick.

Fler bloggar finns på NetRoots.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Bengt Silfverstrand sa...

Hjej Peter,

Min s k pik gällde den i mitt tycke överdrivna fokusering kring opinionsundersökningar som vissa ägnar tid och kraft åt. Inte att opinionsundersökningar då och då kommenteras.

Våra politiska motståndare ser till så att vårt eget parti blir hårdgranskade i sammanhanget. Därför tycker jag det är ganska onödigt att vi hjälper dem på traven.

Peter Andersson sa...

Bengt. Kan i sak hålla med dig. Finns väl två anledningar för mig att ändå upprätthålla traditionen. Dels att det är ett tillfälle att "reflektera" över det politiska läget. Men också att balansera det som annars kan bli bloggosfärens "sanning" varje mätning: typ "S i djup kris". Det är svårare med kommentarer kring SD: å ena sidan kan ett återkommande om att de har stöd för riksdagsplatser legitimerad "partiet". Samma risk som att "ta debatten" med SD. Å andra sidan skriker hjärtat att man ändå måste reagera när ett främlingsfientligt parti har över 7 procent. Inte helt enkelt.

p

Mike sa...

SD Är inget annat än Nwo puppets och förtjänar storstryk.
Och regeringen är en bunt korrupta skitstövlar som styr folk med hjälp av motsättningar som förtjänas dumpas i havet.

Hycklare hela bunten

Micke sa...

Tror att (s) har allvarliga problem. Människor som jag känner och som alltid varit socialdemokrater säger: S-ledningen är ett b-lag idag. Hur ska man kunna vända opinionen när ens egna trogna väljare utrycker sig så?
Ej alliansvän eller (s)