lördag 14 november 2009

Bloggframgångar: "..- med rätt att tycka..knuffar ner Politikerbloggen

Den som läser liknande inlägg som det här av mig vet att jag brukar linda in det med en massa reservationer om mätmedoder, framgångsparametrar som besök, kommentarer och förstås innehållet i sig. Och förstås med en rad brister som jag själv kan känna i mitt bloggande, som tillhör "utvecklingsområden". Med det sagt är det förstås roligt med sånt man kan tolka som framgångar. Senast var den att min blogg dök upp på Twinglys 100-topp. Nu ser jag att en ny knuffpoänglista har kommit. Utan att ha läggning för skadeglädje :-) noterar jag att under natten Politikerbloggen nu har passerats på Knuff av denna blogg. Återstår bara den legendariske HAX.

I "baken" jagar den aktningsvärda bloggen Alliansfritt Sverige. Andra ur det progressiva nätverket NetRootsKnufflistan: Mitt i Steget, Kulturbloggen, HBT-sossen, Rödgrönt och Johan Ulvenlöv. Med flera.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Försten till toppen!

Johan Westerholm sa...

Respekt Peter! Själv har jag tuppkam så att det räcker just nu. Och en liten passning till Björn:

"Vem kommer ihåg en silvermedaljör?"

:D

Johan

Krassman sa...

Grattis till er alla tre killar, själv är jag stolt över att passerat blondinbella. Grattis till Veronica Palm som nu gör entré på topp 50.

Mary X Jensen sa...

Grattis - som sagt man ska ta dessa listor med en nypa salt men man kan ju ha kul för det. Du har gjort ett bra jobb.

Mig har du lyckats peta ned så nu blir det tävling ;-) Jag är väldigt manlig på det sättet, haha.

Du har också fått ett nick av mig nu. "PetertyckerAndersson" Det är väl ganska lagom. Själv kallas jag lite av varje, mest trevligt.

Staffan S sa...

Roligt för dig och oss i Neroots att vi fått ett så bra genomslag. Spännande att följa fram till valet. Kommer vi att fortsätta med genomslaget? Hoppas verkligen det!

Peter Andersson sa...

tack, "pojkar" för de glada tillropen som förstås sker omvänt också!

Tack Mary för de goda karamellerna.
Försöker vara tydlig med de där reservationerna.När jag nådde 100.000 besökare skrev jag bla om en annan blogg som nådde det ungefär samtidigt. "Fröken ELsas virkblogg" så då hade ca 170 kommentarer till en inlägg om utlottning av en liten virkad råtta. Knuff mäter en sak och antal kommentarer kanske en annan. Och vår politiska del av bloggosfären får väl sägas mäta sig med andra värden än tex Kenza och Foki. (besök denna vecka: 982 tusen resp 500 tusen)

Det utesluter inte att det är trevligt :-)

p