lördag 18 september 2010

Bloggaren Kenzas råd till dig som ska rösta

Det kommer rapporter om att partier ger betalt för bloggare att skriva. Jisses, kan man möjligen säga, som en i Netrootsgänget som har fått så mycket skit av borgerliga bloggare för att vara "partimegafon" (en stolt sådan) och utan betalning.

Hur ser det ut bland de stora modebloggarna? Jag blev nyfiken och började titta. Två exempel:. Kissie är moderat men kritisk sättet att använda betalda bloggare. Kenza skriver ett inlägg med rubriken "Lets vote".
Jag har haft lite svårt för att bestämma mig men är nu säker efter att ha lyssnat, läst på och följt debatterna. Jag vill inte bo i ett land där pengar är viktigare än människan, så jag röstar med hjärtat. Det känns bäst så, det känns rätt för mig
Ett klokt råd. Tänkte direkt på ett inslag i valdebatten. Reinfeldt som viftar med en femhundralapp för att möta kritik mot försämringar att exempelvis sjukförsäkringen. Om detta sedelviftande skrev Maria Ferm och Jakob Dalunde, Grön ungdom, på Svd i veckan.
Idag lämnar vi över en symbolisk femhundralapp till Fredrik Reinfeldt och alliansen. Vi säger tack men nej tack. Det räcker nu. Vi tänker inte sälja ut våra barn och barnbarns framtid för femhundra spänn
Vad Kenza röstar på framgår inte och är inte det viktiga heller. Men rådet att inte rösta efter sedelviftare utan med hjärtat och för ett samhälle där människor är viktigare än pengar är desto mer angeläget just detta val. Att sedan min egen tolkning av Kenzas råd leder åt ett rödgrönt håll är en helt annan sak.

Mer: Röda Berget, Kulturbloggen.

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,