fredag 26 november 2010

Hemglass och jag - och en tokmoderat

Jag har förärats en film på Youtube! Jag är stolt, ödmjuk och känner bara en innerlig vördnad inför det närmaste monument som Tokmoderaten har producerat till min ära och därtill tillkännagjort på Twitter. Anledningen är enligt Fredrik själv min topplacering på Knufflistan. Allas vår tokmoderat, undersköterskan från Astrid Lindgrens sjukhus i Solna, Sundbybergs verkliga stadsprofil strax efter Jonas Nygren, vattentornet och Jan Jogell och dessutom Reinfelds allra hjärtligaste bloggare.

I vår vardag
blandar Fredrik en synnerligen salt kombination av ord och meningar med en ödmjuk och nästan undergiven personlighet. Fredrik har i väldigt många inlägg på sin blogg lyckats fånga läsare med utmanande retoriska krumbukter ändå långt ner från de små tåssingarna. Fredrik Antonsson ger den politiska bloggen ett janusansikte som få där det mustiga formuleringarna förstärks av ett rubrik- och bildval helt i klass med den gamla Stimorolskylten på Söder eller varför inte jämfört med Pampers blöjreklam men, trots det närapå proletära uttrycksformerna, med ett genomslag för en, om än till synes heltokig, men dock moderat samhällssyn.

Videofilmen
som Fredrik presterat är något av ett stilleben över det framgångsrika företag i livsmedelsbranschen som jag hade förmånen att få uppbära lön från under några år. Med endast ett par bilder har Fredrik, förmodligen utan en ingående kunskap i frågan, fångat min allra största utmaning på den tiden. Att på den produktrika så kallade bakstamsdekalen, där kunderna pekar på önskat köp, få till rätt prisuppgift till rätt produkt och till rätt antal. Ett inte helt enkelt uppdrag.

 Tack Fredrik. Vännen.

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , ,