tisdag 26 april 2011

Bloggjoggspåsk

Förmodligen var den nu äggknäckta påsken ev av de mest träningsintensiva helgerna på väldigt länge, med löppass nästan varje dag under veckan. Av dessa en särskild backträning i Flottsbro. Ett annat av passen slog också hål på mina egna myter om att inte kunna springa på förmiddagar och allt tack för att ha påverkat dessa mänskliga svagheter i min person ska tillerkännas Svenska Dagbladets marathonbloggerska, Petra Månström. Hon lockade mig att åka från Huddinge, in till City, ta t-banan till Fridhemsplan, gå till Rålis, för att sedan jogga en mil (knappt) på ett härligt vackert Kungsholmen, tillsammans med löparvänner som i och för sig, bara dom, var värda denna strapats. Löpmässigt en avslappnad historia denna försommardag.

Som Petra också skriver på bloggen hann vi prata under passet. Inte minst hoppas jag att våra tankar om att göra något tillsammans inför höstens Lidingölopp blir verklighet. Kanske en träning på Lidingöloppsbanan med Bosön som bas. Men i väntan på det njuter jag av minnet av bloggjogg 9,1 km på tiden 1.02 eller så. En högst rimlig hastighet denna tidiga del av dagen. Om än annandag påsk.

Överst: bild med Petras kamera.  Petra, Magnus, Ingela, Sten-Sture, Peter, Maria.
Nedan, Magnus bild av "bloggjoggshoppet på Stadshusgården 2011. Blir säkert infört i historieböckerna


Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,