lördag 31 mars 2012

Mitt Sverige. Filmen. Redaktionen.


LO - MITT SVERIGE from LO - MITT SVERIGE on Vimeo.

Nästa vecka startar LO värderingskampanjen Mitt Sverige. En naturlig fortsättning på den "Kalla Sverige"-kampanj som tidigare körts för att peka på brister i välfärden och att utvecklingen har gått i fel riktning. Med hjälp av människors egna berättelser om svensk arbetsmarknad, om inkomstskillnader, om brister i trygghetsförsäkringar och om arbetsvillkor som ofta är ovärdiga ett modernt Sverige, vill LO lyfta fram en annan färdriktning i riktning mot ett annat och varmare Sverige. I kampanjen kommer en särskild blogg att finnas med en utsedd redaktion som presenteras här på LOs hemsida. Kampanjen har redan "tjuvstartat" i så måtto att redaktionen i sociala medier har efterlyst exempel på vad som borde lyftas i form av människors erfarenheter och idéer. En del av kampanjen är också videofilmen ovan. Se den och reagera gärna i kommentarsfältet.

På den här bloggen återkommer jag inom kort med mer om Mitt Sverige. Jag hoppas att du som är bloggare kan "hänga på" ett antal bloggutmaningar med teman ur Mitt Sverige, som arbetsmarknad, inkomstklyftor, trygghetsförsäkringarna och arbetsvillkor. Sverige behöver många som skriver och talar för en annan färdriktning på arbetsmarknadsområdet.


Mitt Sverige på facebook: (LOs fanpage)
Twitter: @MittSverige_LO och hashtagg #MittSverige

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,